sobota 30. října 2010

Strom a vůně cukru aneb minulost a přítomnost

Jsou prázdniny a pomalu končí.
 
Ve čtvrtek jsme s rodinou byli na hřbitovech. Většinu z těch, kterým na hřbitov chodíme ani jsem neznala, jen z vyprávění. Nejbližší je mi v Hošťalách praBabička s praDědou a v Bílovci Prababička z mamčiny strany.

Pamatuji se, jak jsme ještě v Bílovci s prababičkou chodili na hřbitov. Stál tam tehdy opodál velký strom a pod ním jsem na takovém menším kopečku skákala já. Tehdy pro mne ty hroby moc neznamenaly, ale nyní? Mám tam prababičku co jsem měla velmi ráda.. Když jsme tam šli, spatřila jsem malou holku, která tam skákala na tom malém kopečku po krtinci. Ten strom tam už dávno není místo něj je tam jeden hrob. Ale i tak... Tehdy jsem neměla o ničem ponětí a teď takto vzpomínám u hrobů a neskáču. Odrostla jsem tomuto a někdo mé místo nahradil. Občas je pěkné si takto zavzpomínat. Pak jsme jeli na další hřbitovi, bylo jich celkem 5 myslím. Chtělo se mi spát, těžko říci proč.

Následující den:

Konečně jsem měla být s Kitsune, jenže něco málo před devátou taťkovi volá mamka, že potřebuje pomoct v práci. Tak jsem musela jít.
Dělá cukrovinky to, co se prodává na poutích.
Hned jak jsem tam přišla, mi bylo dáno malovat marcipány. Divili by jste se, co všechno se dělá ručně. Pak jsem šla lepit na turecké medy nálepky a počítat je a skládat do beden. Turecké medy se krájejí ručně. Pak jsem šla dolů a zaplavila mne vůně cukru. Ulpěla mi na vlasech. Byly to pražené ořechy.
Ty jsme pak dávala do kelímků, zavírala a počítala po 80 v bedně. Pak jsme dělali rumové koule. Jedna krájela a vážila, já jsem dělala koule a jeden další je obaloval buď v mandlích nebo v kokosu. Pak jsem toho dělala taky dost ani jsem nesvačila, neboŤ se mi nechtělo. Nakonec jsem si docela dost vydělala. Počítala jsem s menší částkou.

Dokonce mne napadla tato slovní úloha:

Do plastové bedny se kládají turecké medy.Vždy je v jedné řadě 11 medů. Jsou dvě řady vedle sebe a 5 vrstev na sobě. Jaký objem bude mít bedna, jestližě jeden med váží 50 gramů? Určete v litrech. Kolik budou vážit 3/5 bedny, jestliže samotná bedna váží jedno a půl kila? Uřčete v kilogramech.


Ani nevím jestli jde vypočítat xD.

Dneska dopoledne jdu s Babičkou ven a odpoledne jdeme s Ruměnkou a s Kitsune...

Žádné komentáře:

Okomentovat